11 Mayıs 2022 Çarşamba

Afganistan Tahar Vilayeti Talukan Şehri Enteresan Pazar Yeri.



Afganistan'ın Tahar 34 vilayetinden biri olan Tahar vilayetinin merkezi Talukan şehrinde bir pazar yerini gezdim. Pazarda etler ve tavuklar çengellere asılmış öyle satılıyordu. Pazarda meyveler,sebzeler,kıyılmış havuçlar satılıyordu. Balık satan satıcı isterseniz sizin için balığı orada kızartıp size veriyor. Kiraz satan tezgahta,kiraz suyu da satılıyordu.
Afganistan'da pazarda şeker kamışı suyu satan satıcıyı görmek beni sevindirdi. Hemen denedim ve ekibimizle birlikte soğuk birer bardak şeker kamışı suyu içtik.Dağlardan toplanmış mantarlar satılıyordu.

Pazarın bir bölümünde bitkisel tedavide kullanılan bitkiler satılıyordu. Pasifilora (Çarkıfelek bitkisi) benim sakinleşmek için şurubunu içtiğim bir bitki.Burada kendisini gördüm. Bir çok şifalı bitki bu aktar tezgahında satılıyor. Burada tedavi amaçlı çok fazla bitki kullanılıyor. Afganistan'da çok tüketilen Ravaş bitkisi de pazarda çok ilgi görüyordu. Burada rastladığım sağır ve dilsiz biri benimle konuşmak istedi.Özbek bir polisin yardımıyla konuştuk elime bir şeyler yazdı. Özbek polis ne yazdığını söylemişti ama unuttum. Videoyu izledikten sonra siz okuyabilirseniz lütfen yorumlara yazın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder